Session 9 “The Changing Paradigm of International Education Outcomes Assessment”

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Darla DEARDORFF (Executive Director of AIEA/ Duke University)

Comments from a participant
Annette BRADFORD (Meiji University)

Session 9, “The Changing Paradigm of International Education Outcomes Assessment” presented by Darla Deardorff was a busy session with 27 participants engaging in lively discussions.

It began with introductions where participants shared their interests in and concerns about assessment. These ranged from wanting to know how and how often to assess intercultural competence after study abroad or COIL projects, to how to report student outcomes to university management and potential employers.

After presenting information about myths surrounding assessment, Dr. Deardorff asked participants to discuss what they thought student success should look like and to brainstorm what is currently being done to assess international education outcomes.

The participants learned about the ways that assessment is currently changing to become more learner-centered and authentic. Then, Dr. Deardorff encouraged the group to think about why student outcomes assessment is needed before thinking about how it should be done.

The session ended with small-group discussions about concrete steps that each participant could implement in their own contexts.


セッション9:「国際教育の評価における変化するパラダイム」
Darla DEARDORFF(AIEA事務局長/米国・デューク大学)

受講者感想
Annette BRADFORD(明治大学)

 水曜朝に開催されたDr. Darla Deardorff氏による“The Changing Paradigm of International Education Outcomes Assessment”は、27人の参加者が活発な議論をするセッションとなった。
 最初に、各参加者が評価に対して持っている関心や懸念を共有したが、その中には、留学後やCOILプロジェクト後の国際理解能力の評価方法や頻度、また、その成果を大学執行部や企業に報告する方法など、多様な内容であった。
 Deardorff氏は、評価にまつわる”神話“について言及し、参加者に「学生の成果はどうあるべきと考えているか」、「現在国際教育の成果を評価するために実践されていること」についてアイデアを出し合うよう求めた。参加者は、評価は学習者中心で本質的になってきている事を学んだ。その後、Deardorff氏は、学生の成果を評価する方法を考える前に、「なぜ成果を評価する必要があるか」を考えるよう参加者たちに勧めた。
 最後に、各々の参加者たちの現状で、実施可能な具体的なステップをグループで議論し、セッションは終了した。